علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰
  • ساخت انواع تیزر های تبلیغاتی با ایده های خاص توسط تیم حرفه ای فرآکام
  • تیم حرفه ای تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی، تولید بصرفه و حرفه ای
  • تدوین و جلوه های ویژه سینمایی توسط تیم تخصصی و مجرب فرآکام

تیزر چیست؟

به ویدئوهای کوتاه و تأثیرگذاری که برای معرفی یک محصول، خدمت یا برند ساخته می‌شوند، تیزر تبلیغاتی گفته می‌شود. عموماً تیزرها شامل معرفی محصول در قالب یک سناریو یا موشن‌گرافی لوگو و معرفی کسب و کار با موشن گرافیک و… می‌باشند. در ادامه، به معرفی محصول یا خدمات در قالب یک سناریو می‌پردازیم.

نحوه ایده پردازی و سناریو نویسی برای ساخت تیزر تبلیغاتی چگونه است؟

برای این کار، قبل از انجام هر کاری باید ایده‌های خود را پیرامون موضوع مورد نظر مکتوب کنید، در این راستا توصیه می‌شود حتی‌الامکان از کاغذ و مداد استفاده نمایید. صبح زود قبل اینکه سراغ چک کردن ایمیل و آغاز کارهای روزمره بروید، کاغذ و مداد را در دست بگیرید و هر آنچه که در مورد معرفی کسب و کار یا بیزینستان به ذهن تان می‌رسد را بنویسید؛ حتی ایده‌هایی که به نظرتان معمولی می‌آیند!

پس از مکتوب کردن ایده‌ها به نوبت، روند هر ایده را به‌صورت تصویری ترسیم کنید.

عاملی که دارای اهمیت میباشد، ثبت ایده در ذهن است و به طراحی دقیق نیازی نیست.

هنگامی که ایده‌ها را به‌صورت تصویری ثبت مینمایید کمی و کاستی‌های آنها و همچنین امکان‌پذیر بودنِ ساخت آنها مشخص میگردد. حال باید تمامی ایده‌ها را مقایسه نموده و اولویت‌بندی گردد.

نحوه اولویت بندی در ساخت تیزر تبلیغاتی

در اولویت‌بندی فاکتورهای زیادی تأثیرگذارند که مهم‌ترین آنها فاکتور «هزینه» می‌باشد. پروژه‌ی شما ممکن است نیازمند کارگردانی، فیلمبرداری، حمل و نقل و حتی استخدام بازیگر باشد؛ پس سعی کنید لیستی از نیازمندی‌های هر پروژه را تهیه کنید که اولویت‌بندی کار برایتان ساده‌تر شود.

بعد از اتمام اولویت‌بندی، پروژه‌ی نهایی مدنظر شما ممکن است کاملاً در دنیای واقعی انجام شود. این پروژه ممکن است صرفاً یک صحبت ساده جلوی دوربین موبایل و یا کاملاً حرفه‌ای باشد و برای ساخت آن، حتماً به یک سناریو نیاز داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که ساخت یک تیزر حرفه‌ای ممکن است برای فیلمبرداری حرفه‌ای و یا تدوین، نیازمند استودیو باشد. در این تیزرها حتی می‌توانید از جلوه‌های ویژه استفاده نمایید!

در مجموع شما بسته به حساسیت تان روی پروژه و بسته به اولویت‌بندی‌تان، در هر مرحله می‌توانید شخصاً اقدام کنید یا اینکه از اکیپ حرفه‌ای کمک بگیرید.

شاید برای شماهم سوال باشد که از کجا باید برای یک تیزر تبلیغاتی ایده بگیرید؟

در هر موضوعی که می‌خواهید تیزر بسازید حتماً قبل از شروع، نمونه‌کارهای دیگران را در این زمینه تماشا کنید. سعی کنید در حوزه‌ی کاری تان بهترین کسب و کارها را شناسایی نمایید و تیزرها و روش‌های تبلیغاتی آنها را بررسی کنید. در این راستا، یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای جستجوی تیزر تبلیغاتی، پلتفرم یوتیوب (YouTube Ads) می‌باشد. تبلیغاتی که در یوتیوب میباشد، در کمترین زمان ممکن باید بتواند بیشترین تأثیر لازم را در ذهن مخاطب ایجاد کند و برای جذب مخاطب و متقاعد کردن او به تماشای کل تیزر «فقط پنج ثانیه» مهلت دارند. لذا بررسی تبلیغات ویدئویی در یوتیوب، ایده‌های فراوانی به شما در ساخت یک تیزر تبلیغاتی می‌دهد.

نکاتی که برای انتخاب موزیک مناسب برای تیزر تبلیغاتی باید به آن توجه کنید:

بعد از فراهم کردن ویدئو، نوبت به انتخاب موزیک مناسب می‌رسد که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در جذب مخاطب دارد؛ همچنین این نکته را مد نظر داشته باشید که از موزیک‌هایی که شامل قانون کپی‌رایت نباشند، استفاده کنید یا اینکه امتیاز استفاده از آهنگ را خودتان پرداخته باشید.

دلیل این امر این است که بیشتر پلتفرم‌های تولید و انتشار تیزر به قوانین کپی‌رایت حساس اند و این امکان وجود دارد که به خاطر عدم رعایت این نکته تیزر شما را بلاک کنند.

دقت به این نکته که ضرب آهنگ موزیک تان با کات هایی که در تدوین تیزر خود میدهید هارمونی یا هماهنگی داشته باشد، بسیار اهمیت دارد.

ادامه مطلب

  • ۰۱/۰۷/۲۷
  • عارفه شتا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی