علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

در این مطلب می خواهیم درباره حوله صحبت کنیم.

 

انواع مختلفی از حوله ها در جنس ها و مصارف مختلف وجود دارد که ما در این مقاله میخواهیم شما را با آنها اشنا کنید تا بهترین خرید را با توجه به نیاز خود داشته باشید.

بامبو/پنبه 

این محصول پرطرفدار ترکیبی از پنبه بامبو است، اگرچه ممکن است 100% بامبو نیز تهیه شود. این نوع حوله ها به دلیل نرمی، ثبات رنگ و جذب فوق العاده معروف هستند. بامبوها آنتی باکتریال هستند و پارچه های بامبو نیز همین خواص را به ارث می برند. از آنجایی که بامبوها دوستدار محیط زیست هستند، یک حوله بامبو ممکن است کمی بیشتر از حوله های دیگر برای شما هزینه داشته باشد.

پنبه مصری

این حوله ها محصولی درجه یک به حساب می آیند، در درجه اول به این دلیل که الیاف آنها در سرزمین فراعنه رشد می کند و در نتیجه پارچه بسیار نرم، مخملی، جاذب و بادوام دارد. برخی ادعا می کنند که حوله ها سال ها تحت مراقبت مناسب دوام می آورند. به عنوان بهترین حوله هایی که می توان خریداری کرد، گران هستند. با وجود برچسب قیمت، بسیاری از هتل‌های لوکس و اسپا از این محصول استفاده میکنند، زیرا تجربه‌ای عالی را ارائه می‌کنند.

پنبه ترکی 

حوله های پنبه ای ترک که به دلیل ضخامت و تجمل خود شناخته می شوند، ویژگی های مشابهی با پنبه مصری دارند. این الیاف در ترکیه رشد می‌کنند و این باعث می‌شود که آنها به یک محصول برتر تبدیل شوند. آنها همچنین گران هستند اما کمی کمتر از پنبه مصری برای شما هزینه خواهند داشت. آنها همچنین به اندازه پنبه مصری جاذب نیستند، اما عملکرد برتر آنها ، آنها را به محصولی با کیفیت تبدیل می کند.

 

ادامه ی مطلب

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

 

 

در این مطلب می خواهیم درباره لباس کار دو بنده صحبت کنیم.

 

 

تعریف لباس کار دو بنده

لباس کار کارفرماهای زمان های پیش دارای شکل ویژه ای بود که در اصطلاح آن را دوبنده می نامیدند.

لباس کار دو بنده با دوخت دو سوزنه و محکم و نیز پارچه ی لطیف و سبک گزینه ی خوبی برای شغل های حرفه ای در محیط های محصور است . شما این لباس کار را در اندازه های بزرگ تا دو ایکس و سه ایکس لارج می توانید فراهم کنید.

این لباس کارها همچنان طرفداران خاص خود را دارند.این لباس ها دارای استفاده های ویژه ای در صنایع و شغل های گوناگون هستند.

 

جنس پارچه ی لباس کار دو بنده

از پارچه ی کجراه فلامنت برای تهیه ی لباس کار دوبنده استفاده می شود که جنس این پارچه بسیار سبک و لطیف است و به دلیل خنک بودن ، بسیار مناسب فصول بهار و تابستان است .

 

لباس کار دو بنده در محیط های محصور چه استفاده ای دارد؟

بدان جهت که ظاهر لباس کار دو بنده خیلی سبک و دارای دوبند است برای پوشیدن در محیط های محصور که هوای گرمی دارند، مناسب است .

 

ادامه ی مطلب

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

تاریخچه پوشاک مردانه

 

 

در این مطلب می خواهیم درباره پوشاک مردانه صحبت کنیم.

 

 تاریخچه پوشاک مردانه

فقط اصطلاحات مربوط به لباس‌هایی که در حال حاضر در ایران استفاده می‌شود یا در گذشته استفاده می‌شده است در اینجا گنجانده شده است. برخی از این لباس‌ها در سایر کشورهای اسلامی نیز پوشیده می‌شوند یا هستند.

فرهنگ لغت از مشاهدات شخصی، توضیحات فارسی و منابع دیگر و از نقاشی ها، طراحی ها و عکس های قدیمی گردآوری شده است. جزئیاتی مانند برش و جنس یک لباس خاص و شغل پوشنده در صورت وجود ارائه می شود، اما گاهی اوقات تنها چیزی که از منابع می توان دریافت این است که یک لباس خاص در حال استفاده بوده است. لباس های ایلی و دهقانی در مناطق مختلف فارس مورد بحث نیست و یا صرفاً به صورت اتفاقی ذکر می شود.

گیوه

گیوه کفش‌هایی با رویه‌ های بافته شده از نخ پنبه‌ای سفید و زیره‌های آن از چرم یا پارچه‌های تابیده و فشرده، نوعی که از دوره قرون وسطی شناخته می‌شود. گیوه ها را کفش‌های بدون پاشنه می‌دانند که بدون بند کفش نمی‌توان آن را پوشید و عمدتاً خدمتکاران می‌پوشیدند. در دوره قاجار، کلانتر ضرابی آنها را کفش تابستانی فقرا توصیف کرد. در تهران گیوه‌های کف نازک جزء ضروری لباس «مرد سخت‌گیر» محسوب می‌شد.

در حال حاضر گیوه در کرمانشاه (باطاران)، عباده، یزد، طعباس و چند مکان دیگر ساخته می شود. یک نوع لحافی (آجده، آجیدا) با کفی نرم و صاف چرمی و طرحی متقاطع در رویه آن است. کف چرمی گیوه ملکی نوک تیز و در نوک پا کمی رو به بالا است. گیوه کرمنشاهی نیز دارای زیره چرم ضخیم است، اما انتهای آن صاف است و رویه آن  دارای نوارهایی است. همچنین در کرمانشاه گیوه‌های زینتی با رویه‌های ابریشمی رنگارنگ بافته شده است، گاهی اوقات با پاشنه کم یا بدون پاشنه و برای پوشیدن دمپایی خانگی در نظر گرفته شده است.

 

ادامه ی مطلب

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

کوچینگ سازمانی چیست؟

کوچینگ سازمانی چیست؟

کوچینگ سازمانی تغییرات سیستمی را در یک شرکت هدف قرار می دهد. اغلب با مربیگری اجرایی همپوشانی دارد، جایی که تمرکز بر رشد فرد است. به طور مشابه، مربیگری تیمی اغلب تحت عنوان مربیگری سازمانی نیز قرار می گیرد. مربیگری تیم شامل یک مدیر و گزارش های مستقیم او می شود.

 
 

تمرکز سازمانی

برخلاف سایر اشکال کوچینگ، کوچینگ سازمانی با تیم هایی کار می کند که یک سازمان را تشکیل می دهند. هدف حمایت از تکامل آنها بر اساس اهداف و اهداف شرکت است. در نتیجه، تعاملات کوچینگ سازمانی می تواند بسیار بزرگ و پیچیده باشد. آنها ممکن است شامل رهبری اجرایی و ده ها تیم باشند.

هنگامی که اعضای شرکت دارای ساختار هستند، مربیگری سازمانی می تواند به شناسایی و دستیابی به اهداف شرکت کمک کند. این برنامه‌های توسعه ممکن است شامل مدیریت بحران، دستیابی به سودآوری، و موضوعات تنوع و شمول باشد.

علاوه بر این، دستیابی به این اهداف عالی معمولاً به تیمی از مربیان حرفه ای نیاز دارد. تیم مربیگری باید بر اساس سطوح تجربه، زمینه های تخصص و دانش صنعت بررسی شود. در حالی که تشکیل یک تیم مربیگری داخلی می تواند یک کابوس لجستیکی باشد، شرکت های زیادی وجود دارند که در توسعه سازمانی تخصص دارند.

5 دلیل برای سرمایه گذاری در کوچینگ سازمانی

کوچینگ سازمانی می تواند سکوی پرشی برای تغییرات شرکتی در عمیق ترین سطح باشد و برای هر سازمانی حیاتی است. پس چرا رهبران شرکت ها سرمایه گذاری هنگفتی در مربیگری سازمانی انجام می دهند؟

در سطح کلان، مربیگری سازمانی می تواند جهت یک شرکت و تمایل فرهنگی آن را برای تغییر تغییر دهد. مربیان با دانش خاص صنعت ممکن است بتوانند به نقاط کوری که سازمان از آنها بی اطلاع است اشاره کنند. آنها همچنین ممکن است مایل باشند در مورد مسائلی که کارمندان از نظر سیاسی بسیار خطرناک می‌دانند صحبت کنند.

برخی از مزایای دیگر مربیگری سازمانی - هم برای کارمند و هم برای شرکت - شامل موارد زیر است:

  1. تقویت روحیه

ادامه مطلب

 

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

 

 

 

در این مطلب می خواهیم درباره پوشاک بیمارستانی صحبت کنیم.

پوشاک جراحی و سایر لباس‌ها (ماسک، کفش، دستکش) دو هدف را دنبال می‌کنند:

1. محافظت از بیماران در برابر میکروارگانیسم‌های حمل شده توسط تیم جراحی یا خود بیماران، و 2. محافظت از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی از تماس با میکروارگانیسم‌های عفونی که توسط بیمار نگهداری می‌شود.

پاتوژن‌های منتقل شده از طریق خون، مایعات بدن و سلول‌های پوست می‌توانند باعث عفونت‌های خطرناکی مانند ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)، ویروس‌های هپاتیت B و C (HBV و HCV) و ویروس ابولا شوند. عفونت‌های محل جراحی (SSI) شایع‌ترین نوع عفونت هستند. عفونت مرتبط با مراقبت های بهداشتی 2 و هزینه ای بین 11000 تا 35000 دلار برای هر حادثه دارد که به طور کلی سالانه 3 تا 10 میلیارد دلار برای صنعت هزینه دارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده لباس های جراحی را به عنوان وسایل پزشکی کلاس II تنظیم می کند و از سال 2004 استاندارد ساخت اجماع را به رسمیت شناخته است.

استانداردهای AAMI یک سیستم طبقه‌بندی را ایجاد می‌کنند که لباس‌های محافظ را بر اساس عملکرد سد مایع آن اندازه‌گیری می‌کند.6 AAMI از طیف وسیعی از عوامل برای ایجاد اثربخشی مانع استفاده می‌کند، از جمله مقاومت مواد در برابر آب، و نفوذ خون و کارایی در مناطق بحرانی (از جمله جلوی لباس‌ها). سینه، آستین و درز آستین). AAMI حفاظت مانع را در مقیاسی از سطح 1 (کمترین محافظ) تا سطح 4 (محافظ ترین) رتبه بندی می کند، که یک نقطه شروع قابل درک برای ارزیابی حفاظت مورد نیاز ارائه می دهد. برای مثال، کولکتومی به دلیل طول عمل و قرار گرفتن در معرض مایعات درگیر احتمالاً به محافظت سطح 4 AAMI نیاز دارد.

 

ادامه ی مطلب

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

گچ نانو

ضدآب کننده ها از محصولات مدرن حاصل از فناوری نانو هستند که برای ضد آب کنندگی سطوح مختلفی مثل گچ، مصالح ساختمانی مختلف و ام دی اف به کار می روند. پوشش نانو ضد آب کننده به خوبی در آب قابل حل بوده و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

 

فناوری نانو برای گچ می تواند تا عمق چند میلی متر به درون سطوح گچی با بتون نفوذ کند و یک لایه ضد آب یکپارچه و غیرقابل نفوذ در برابر رطوبت و نشتی ایجاد نماید. استفاده از گچ نانو علاوه بر ایجاد گچ ضد آب می تواند به سطوح نما قابلیت تنفس نیز بدهد. در این صورت از نفوذ آب به درون نما و سازه جلوگیری می شود ولی بخار آب می تواند از نما خارج گردد. در این مقاله شما را با ویژگی ها و روش اجرای گچ نانو آشنا می کنیم.

رنگ نانو برای نمای سیمان

ویژگی های پوشش نانو برای گچ

این پوشش های ضد آب به خصوص استفاده از آن ها برای نماهایی که از جنس گچ هستند بسیار اهمیت دارد. گچ ضد آب به دلیل داشتن خواص و ویژگی های منحصر بفرد می تواند مزایای فراوانی را برای نما داشته باشد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های گچ نانو اشاره می کنیم.

 

  • نفوذ گچ نانو به داخل منافذ نما بدون گرفتگی و حفظ فرآیند تنفس و خارج شدن بخار آب
  • خاصیت ضد آب، ضد رطوبت و مویینگی در گچ نما
  • نانو برای گچ بی رنگ بوده و بعد از خشک شدن روی نما تغییر رنگ ایجاد نمی کند.
  • گچ نانو غیر سمی بوده و در آب قابل حل است.
  • کاهش مصرف آب برای تولید بلوک های گچی

اهمیت استفاده از گچ نانو در مصالح ساختمانی

در حال حاضر برای انواع سطوح با جنس های متفاوت مثل سیمان و بتن، گچ و حتی سطوح رنگ و روغن شده، آینه، فلز، آجر، سنگ، کاشی و سرامیک، ام دی اف، چوب، نئوپان و شیشه ضد آب کننده های گوناگونی تولید می شود. این پوشش های ضد آب نانو سبب افزایش طول عمر این سطوح در طول شستشوی های مکرر در طی سالیان طولانی می شود که یک مزیت اقتصادی به حساب می آید.

ادامه مطلب

 

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

گچ نانو

ضدآب کننده ها از محصولات مدرن حاصل از فناوری نانو هستند که برای ضد آب کنندگی سطوح مختلفی مثل گچ، مصالح ساختمانی مختلف و ام دی اف به کار می روند. پوشش نانو ضد آب کننده به خوبی در آب قابل حل بوده و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

 

فناوری نانو برای گچ می تواند تا عمق چند میلی متر به درون سطوح گچی با بتون نفوذ کند و یک لایه ضد آب یکپارچه و غیرقابل نفوذ در برابر رطوبت و نشتی ایجاد نماید. استفاده از گچ نانو علاوه بر ایجاد گچ ضد آب می تواند به سطوح نما قابلیت تنفس نیز بدهد. در این صورت از نفوذ آب به درون نما و سازه جلوگیری می شود ولی بخار آب می تواند از نما خارج گردد. در این مقاله شما را با ویژگی ها و روش اجرای گچ نانو آشنا می کنیم.

رنگ نانو برای نمای سیمان

ویژگی های پوشش نانو برای گچ

این پوشش های ضد آب به خصوص استفاده از آن ها برای نماهایی که از جنس گچ هستند بسیار اهمیت دارد. گچ ضد آب به دلیل داشتن خواص و ویژگی های منحصر بفرد می تواند مزایای فراوانی را برای نما داشته باشد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های گچ نانو اشاره می کنیم.

 

  • نفوذ گچ نانو به داخل منافذ نما بدون گرفتگی و حفظ فرآیند تنفس و خارج شدن بخار آب
  • خاصیت ضد آب، ضد رطوبت و مویینگی در گچ نما
  • نانو برای گچ بی رنگ بوده و بعد از خشک شدن روی نما تغییر رنگ ایجاد نمی کند.
  • گچ نانو غیر سمی بوده و در آب قابل حل است.
  • کاهش مصرف آب برای تولید بلوک های گچی

اهمیت استفاده از گچ نانو در مصالح ساختمانی

در حال حاضر برای انواع سطوح با جنس های متفاوت مثل سیمان و بتن، گچ و حتی سطوح رنگ و روغن شده، آینه، فلز، آجر، سنگ، کاشی و سرامیک، ام دی اف، چوب، نئوپان و شیشه ضد آب کننده های گوناگونی تولید می شود. این پوشش های ضد آب نانو سبب افزایش طول عمر این سطوح در طول شستشوی های مکرر در طی سالیان طولانی می شود که یک مزیت اقتصادی به حساب می آید.

نانو برای گچ از آن جهت اهمیت دارد که از این مصالح ساختمانی در مکان های مختلفی شامل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه که با آب در تماس اند بسیار استفاده شده است. گچ در برابر رطوبت و آب مقاومت ضعیفی دارد و در صورت نفوذ آب با آن از لحاظ ظاهری تغییر می کند؛ بنابراین استفاده از گچ ضد آب می تواند این مشکل را تا حد بسیار زیادی بر طرف نماید.

ادامه مطلب

  • عارفه شتا