علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

کوچ کیست؟

کوچ کیست

کوچ کیست؟

در این مقاله میخواهیم به طور مختصر با معنی کوچ آشنا شویم و به سوال کوچ کیست پاسخ دهیم.

کوچ به شخصی گفته می‌شود که به افراد کمک می‌کند تا بر وضعیت کنونی خود متمرکز و تغییرات لازم را در زندگی ایجاد کنند. به اشخاص کمک می‌کند تا با شناخت هدف‌های مثبت در زندگی به سمت آن قدم بردارد. چه شخص در حال ایجاد یک تعییر بزرگ باشد و چه برای رسیدن به هدفی خاص نیاز به محرک و انگیزه داشته باشد، وجود کوچ در این مسیر میتواند بسیار ارزشمند باشد. کوچ‌ها با پرسیدن سوال صحیح، ایجاد چارچوب ، دادن تمرین و مسئولیت پذیری دارند، به افراد کمک می‌کند تا با تغییرات مثبت در زندکی خود را تشخیص داده و آن را ایجاد کند.

تحصیلات یک کوچ حرفه‌ای

امروزه در ایران رشته کوچینگ و یا تربیت کوچ در هیچ دانشگاهی وجود ندارد. در دنیا این رشته‌ای جدید بوده است که دانشگاه‌های کمی آن را تدریس می‌کنند. از این رو همانند سایر رشته‌ها که به مثال مدرک وزرات علوم تایید کننده تخصص افراد است. برای کوچ مدرک آکادمیک وجود ندارد.

اگر مایلید با مفهوم کوچ بیشتر آشنا شوید و درباره ویژگی های یک کوچ خوب و نحوه انتخاب کوچ اطلاع پیدا کنید؛ مطالعه مقاله کوچ کیست را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

محمدرضا علیا، کوچ ICF متخصص کوچ توسعه فردی و سازمانی با مدرک معتبر از موسسه فرا کوچ می‌باشد. محمدرضا علیا جلسات کوچینگ مختلفی از جمله: لایف کوچینگ، کوچینگ فردی، کوچینگ کسب و کار و آموزش کوچینگ برگزار می‌کند که بر حسب نیاز به صورت انفرادی یا گروهی شرکت کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو جلسات کوچینگ می‌توانید فرم رزرو جلسات را پر کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی