علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

۶ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پارچه فاستونی

فاستون، پارچه‌ای که در اصل با بافتن دو دسته پود پنبه‌ای یا پرکننده‌ها روی تار کتانی ساخته می‌شد که در قرون وسطی اروپا رایج بود.

این کلمه به دسته‌ای از پارچه‌های پنبه‌ای سنگین اشاره می‌کند که برخی از آن‌ها دارای سطوح پرز هستند، از جمله پوست خالدار و مخملی. فاستون احتمالاً در سال ۲۰۰ پس از میلاد در الفوسط، که اکنون بخشی از قاهره است، سرچشمه گرفته و در نهایت به اسپانیا و ایتالیا گسترش یافته است، جایی که در قرن سیزدهم اصناف بافندگان فاستونی وجود داشتند.

با محبوبیت این ماده، تولید آن به سمت شمال گسترش یافت. آلمان جنوبی و سوئیس در قرن چهاردهم صنعت فاستون رو به رشدی داشتند و بافندگان فرانسوی در قرن شانزدهم فاستون های حاشیه ‌دار و زبر می‌ساختند.

به نظر می‌رسد که این فاستون های اولیه پارچه‌هایی صاف با چرت‌های برآمده نرم بوده‌اند. در نهایت، یک سطح شمع آجدار ایجاد شد.

در قرن نوزدهم از پنبه برای تار و همچنین پر کردن استفاده می شد. همچنین به صورت مجازی برای اشاره به نوشتار یا گفتار پر زرق و برق، متورم یا پرمدعا، حداقل از زمان شکسپیر استفاده می شود.

در تمام فاستون ها یکی از مجموعه نخ های پرکننده از شناورها (نخ هایی که از دو یا چند نخ تار مجاور پرش می کنند) تشکیل شده است.

هنگامی که پارچه پرز مورد نظر است، شناورهای پود باید بریده شوند، فرآیندی که در ابتدا با دست و با چاقوی فاستون انجام می شد اما اکنون به صورت مکانیکی انجام می شود.

روی شمع مسواک زده، قیچی و آویز می شود و در نهایت پارچه سفید و رنگ می شود.

برش فاستونی عملیاتی در ساخت مخمل است و شامل برش با دست حلقه هایی است که در پارچه بافته می شود تا پرز ایجاد شود. ملزومات اولیه، یک قاب بود که پارچه را روی آن ببندد تا محکم شود، و از یک چاقو برای بریدن حلقه های پارچه استفاده شود.

مواد بافته شده انعطاف پذیری هستند که از شبکه ای از نخ ها یا نخ ها تشکیل شده اند. نخ از چرخاندن یا چرخاندن الیاف خام کتان، پشم، ابریشم و پنبه به رشته‌های بلند تولید می‌شود.

تاریخچه این پارچه

این پارچه که در لاتین متأخر با نام fustaneum یا fustanum و در لاتین قرون وسطی به عنوان pannus fustāneus شناخته می‌شود،  احتمالاً نام این پارچه از آن گرفته شده است. شهر مصری فسطاط در نزدیکی قاهره که چنین موادی را تولید می کرد.

این شامل پارچه‌های ساده توری معروف به جین، و پارچه‌های برش خورده شبیه مخمل، معروف به مخمل، پوست خالدار، مخملی و غیره است. به نظر می ‌رسد که این اصطلاح به سرعت کمتر دقیق شده است و به پارچه‌ای درشت ساخته شده از پشم و کتان اطلاق می‌شود و در زمان سلطنت ادوارد سوم انگلستان، این نام به پارچه ‌های پشمی داده می‌شود.

در اوایل قرن بیستم، فاستون ها معمولاً از پنبه با رنگ های مختلف استفاده می شدند.

در طوماری به پارلمان در زمان سلطنت مریم اول از “فوستیان ناپل” نام برده شده است. در قرون سیزدهم و چهاردهم، لباس‌های کشیشان و لباس‌های زنانه از فوستین ساخته می‌شد، اما اگرچه لباس‌ها هنوز از انواعی ساخته می‌شوند، اما بیشترین کاربرد آن برای لباس‌های کارگری است.

از اواسط دهه ۱۶۰۰ تا اواسط دهه ۱۷۰۰، فوستین اغلب برای آویزان تخت استفاده می شد.

فاستون، در دهه ۱۸۶۰، به هر پارچه پنبه‌ای برش خورده اشاره می‌کرد، و ساخت آن در شهرهای حاشیه منطقه پنبه‌ای لنکاوی، مانند کونگلتون در چشایر، موو پلیس در استافوردشایر و هپتونستال در کالدردیل رایج بود. از سال ۱۸۰۰ تا ۱۸۵۰ معمولاً باراگان فوستیان نامیده می شد و در استرالیا بسیار مورد استفاده قرار می گرفت.

پارچه فاستونی زرین پود

برش فاستونی با استفاده از چاقوی برش فاستون یک فرآیند پر زحمت بود. این ابزار حدود ۵۰ سانتی متر طول داشت و شبیه یک سنبله بلند بود. حدود ۱۰ سانتی متر از نوک، لبه بالایی به صورت تیغه تیز شد. در امتداد پارچه در کنار دو نخ تار و زیر پود برجسته وارد می شد و همانطور که به سمت جلو هدایت می شد، تیغه پود را جدا می کرد. در مخمل، تقریبا ۱۸ برجستگی به ازای یک سانتی متر وجود داشت، بنابراین در امتداد یک پیچ ۷۹۰ میلی‌متر حدود ۳۲۰ برش باید انجام شود.

در دهه ۱۸۶۰، پارچه روی یک میز به طول ۲۰ متر کشیده می شد و کاترها هر چند بار که لازم بود طول میز را طی می کردند. در زمان‌های اخیر، پارچه را روی یک میز ۱.۸ متری می‌کشیدند، جایی که تمام برش‌ها انجام می‌شد، و سپس پارچه آزاد می‌شد و تقریبا دو متر بعدی روی میز کشیده می‌شد.

فاستون توسط کارگران در قرن ۱۹ پوشیده می شد. بر این اساس، عناصر رادیکال طبقه کارگر بریتانیا پوشیدن ژاکت‌های فاستون را به عنوان نماد وفاداری طبقاتی خود انتخاب کردند. این امر به ویژه در دوران چارتیست مشخص شد. فاستون همچنین به نوشتار یا گفتار پر زرق و برق، متورم یا پرمدعا، که از زمان شکسپیر شروع می شود، اشاره دارد. این کاربرد ادبی به این دلیل به وجود آمد که نوع پارچه اغلب به عنوان روکش استفاده می شد، از این رو، کلمات بی هدف فاستونی هستند.

ادامه مطلب

 

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

در این مطلب می خواهیم درباره پوشاک اداری با دوخت ایران دوکا صحبت کنیم.

 

پوشاک اداری 

افراد باید بدانند که لباس های رسمی فقط مختص مهمانی ها نیست و هم چنین این که افراد شاغل باید لباس های مجلسی خود را با لباسی که با آن به محل کار می روند مجزا بدانند. بله ما در مورد افراد شاغل صحبت می کنیم. این مشکلی است که غالبا افراد شاغل با آن مواجه هستند. به همین دلیل افرادی که در شرکت های تجاری مشغول به کار هستند باید یک کت و شلوار مدرن بپوشند. این لباس ها مناسب برای اشخاصی است که کارهای دفتری انجام می دهند.

تولیدی پوشاک هایی که در زمینه ی لباس های زنان فعالیت می کنند بیشتر از تولیدی پوشاک هایی است که لباس های مردانه تولید می کنند. افرادی که در شرکت ها مشغول به کار هستند یا به اصطلاح کارهای اداری دارند باید لباس هایی را که از تولیدی پوشاک ها تهیه می کنند، لباسی باشد که آن ها را کاملا حرفه ای در کار و قابل احترام جلوه دهد. در نتیجه جهت سهل کردن فعالیت ها در این مطلب تعدادی از نکته های مهم در این زمینه را برای افرادی که در سازمان های گوناگون کار می کنند را بیان کرده ایم .

لباس های اساسی و با درجه ی کیفی بالا را برگزینید:

به عنوان فردی که در شرکت کار می کند باید به اندازه کافی باهوش باشید که هزینه های زیادی را نمی توانید به لباس خود اختصاص دهید اما با این وجود نباید کمدی که به لباس های اداری خود اختصاص داده اید را فراموش کنید.

بنابراین شاید هنگامی که به تولیدی پوشاک ها سر می زنید برای تهیه لباس اداری در ابتدا برای شما مشمول هزینه زیادی شود اما با نگاهی دقیق تر می توانید که لباس هایی هرچند گران تر اما با کیفیت تر را انتخاب کنید.

وقتی فرم های تجاری با کیفیت بالا را از تولیدی پوشاک های صاحب برند های معروف انتخاب می کنید می توانید سال ها و حتی بارها از آن ها استفاده کنید، بنابر این هزینه تهیه هر لباس را به طور قابل توجهی پایین می آورد.

هنگام خرید سعی کنید به جای خرید لباس های بسیار اما با کیفیت متوسط، لباس های کمتر با کیفیت بالا را انتخاب کنید. این نکته را در نظر بگیرید که همه ی لباس های تجاری خودتان را هماهنگ باکارخود واز تولیدکننده های پوشاک دارنده ی اعتبار و برند برگزینید.

 

ادامه مطلب

 

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

رنگ های ساختمانی نانو

در حال حاضر استفاده از تکنولوژی نانو در بسیاری از صنایع شامل زیست، فیزیک، شیمی و مصالح و مهندسی و ساختمان پیشرفت زیادی کرده است. به کارگیری فناوری نانو در این حوزه سبب شده بتوان خاصیت مواد را بهبود داده و ویژگی جدیدی را در آن ها به وجود آورد که در نتیجه می توان از مواد استفاده بهتر و بیشتری کرد. رنگ های ساختمانی نانو که شامل رنگ نما و رنگ ضد آب هستند در ساخت آن ها از فناوری نانو به کار گرفته شده است.

رنگ نانو ساختمان چیست؟

رنگ ساختمانی نانو با استفاده از تکنولوژی نانو و به کارگیری رزین اکریلیک ساخته شده و از لحاظ ظاهری با رنگ های معمولی تفاوتی ندارد. یکی از ویژگی های مهم این رنگ ها عدم نیاز به حلال است که از این جهت کار رنگ آمیزی با آن ها بسیار راحت شده است. رنگ نانو ساختمان را به عنوان رنگ نما می توان برای عایق کردن دیوارها در برابر گرما و سرما و مقاومت آن ها برای جذب آلودگی ها استفاده کرد. همچنین برای استفاده از روش های خاص در نقاشی ساختمان مدرن این رنگ های نانو به کار می رود.

انواع رنگ نانو ساختمان

رنگ های نانو ساختمانی به عنوان رنگ ضد آب شناخته می شوند و به لحاظ ویژگی ها و کاربردی که در آن ها را در گروه های مختلفی دسته بندی می کنند.

1.رنگ نانو عایق حرارتی:

این نوع رنگ نانو برای استفاده در سطوح فلزی که در برابر حرارت بالایی هستند به کار می رود. برای مثال در فصل تابستان این رنگ ها در سطح خود حفره ای ایجاد کرده و از نفوذ گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند. همچنین در زمستان مانع خروج گرما از ساختمان می شود.

2.رنگ نانو ضد آب:

پرطرفدارترین رنگ ساختمان نانو که در نمای ساختمان ها به کار می رود رنگ نانو ضد آب است که برای استفاده از سطوح دارای حفره مانند دیوارهای آجری، گچی و حتی شیشه ای مناسب هستند. این رنگ نما می تواند با پر کردن حفره های موجود در سطوح، آن ها را آب گریز کند؛ همچنین این رنگ ها تمیزکاری سطوح را بسیار راحت می کند.

3.رنگ نانو عایق رطوبت:

این را با نام رنگ نانو استخری نیز شناخته می شود که به نوعی رنگ نانو ضد آب نیز است. بیشترین کاربرد این رنگ در رنگ آمیزی مخازن آبتنی، استخرها، سرویس های یهداشتی، پشت بام و جکوزی است؛ زیرا این رنگ باعث مقاومت سطوح در برابر آب و سایر سیالات شده و موجب دیرتر کثیف شدن آن ها می شود.

4.رنگ نانو آنتی باکتریال :

این نوع رنگ از رشد و انتشار بیماری و باکتری جلوگیری کرده و برای استفاده از درمانگاه ها و بیمارستان ها مناسب است.

5.رنگ نانو ضد حریق:

رنگ نما نانو بدون هیچ تغییری در نمای ساختمان یا تولید گاز سمی در زمان آتش سوزی می تواند از نمای دیوار محافظت کند. پوشش ضد حریق رنگ نانو ساختمان در برابر آتش یک لایه مقاوم ایجاد می کند که مانع پخش شعله ها و خسارات های احتمالی آن می شود. این پوشش گازهای تولید شده از آتش سوزی را کاهش داده و ماده ای دوستدار محیط زیست است.

انواع دیگر رنگ نانو ساختمانی شامل موارد زیر است:

  • رنگ نانو ضد خراش
  • رنگ نانو ضد انعکاس
  • رنگ نانو خود ترمیم شونده
  • رنگ نانو ساختمان ضد خوردگی
  • رنگ نانو ساختمانی نوشتن ناپذیر

ادامه مطلب

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

موفقیت با کوچینگ

روزانه شما افرادی زیادی می بینید که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی یا آموزش موسیقی و … هستند اما چند نفر را سراغ دارید که برای مهارت های زندگی و فردی خود اقدامی کرده باشند؟

اگر اهمیت کوچینگ موفقیت به خوبی درک شود، شاهد مشکلاتی مانند طلاق، اعتیاد، افسردگی و… نخواهیم بود.

در عصر حاضر انسانها بیش از هر زمان دیگر به آموزش مهارت های فردی و اجتماعی برای کسب موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار نیازمند هستند.

در این مقاله اهمیت کوچینگ در رسیدن به موفقیت اشاره میکنیم.

در ذهن همه ی ما سوالات متعددی به صورت روزانه شکل میگیرد که پاسخی هم برای آنها نداریم:

چرا وضع مالی خوبی ندارم؟

چرا فقط مشکلات من زیاد است؟

چرا من این قدر تنهام؟

و بسیاری سوالات دیگر از این قبیل که تمامی این سوالات به نگرش ما در زندگی بازمیگردد، برای اینکه زندگی ما تغییر کند و بهتر شود باید نگرش خود را تغییر دهیم.

به این منظور ابتدا باید به جای سوالات منفی سوالات مثبت برای خود طراحی کنید. چه کاری انجام دهم که ثروتمند تر شوم.برای این که خوشبختی را بیشتر از قبل لمس کنم چه کاری باید انجام دهم؟

موفقیت با کوچینگ

برای این بیشتر نزد دیگران محبوب باشم چه کار کنم؟

پیشنهاد میکنم حتما این تکنیک را امتحان کنید و سوالات مثبت را جایگزین سوالات منفی کنید و نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

اصلاح عادت های نادرست و رسیدن به شناخت کافی از خود تنها با کمک کوچینگ امکان پذیر است. (کوچینگ فرآیندی است که فرد در آن می تواند به موفقیت در هر زمینه ای دست یابد)

کوچ با شناساندن نقاط قوت و ضعف افراد میتواند به عنوان یک راهنمای کامل برای آنها باشد.

کوچ چه نقشی در کوچینگ موفقیت دارد؟

1-تعیین اهداف و تمرکز بر روی آن:

یکی مهم ترین و بهترین شیوه های موفقیت تعیین اهداف است و تمرکز بر روی اهداف و دستیابی به آنها از تعیین این اهداف مهم تر است.کوچ میتواند شما را در رسیدن به این اهداف و متمرکز ماندن بر این اهداف همراهی کند.

2-حس مسئولیت پذیری:

عدم انجام برخی کارها یا کوتاهی و کم کاری در برخی کارها موجب شده است تا شما از اهداف خود دور شوید.کوچ تمامی این اقدامات از قبل طراحی شده افراد را بررسی و تحلیل میکند و تمامی اقداماتی که به درستی انجام داده اید یا اگر بی توجهی کرده اید را نیز مشخص میکند و در صورت نیاز در زمان مناسب آن تذکرات لازم را به شما میدهد.

3-ساده سازی اقدامات:

کوچ با یک مشاور فرق دارد. مشاور راهکارهای خود را ارائه می کند. این درحالی است که یک کوچ تلاش می کند تا با تفکر و خلاقیت خود شما، راه حل های ساذه تری و اقدامات مناسب تری را برای دستیابی به اهداف، جستجو کند.فردی که قصد دارد فعالیت خود را آغاز کند شما هستید پس در این مورد نقش بسزایی دارید.

4-ایجاد شفافیت:

ناکامی از همین عدم شفافیت ناشی می شود. شما باید در مورد ضعف ها، نقاط قوت، فرصت ها و یا تهدیدهای اطراف خود شناخت داشته باشید.شفافیت از شناخت با اهمیت تر است.به هر میزانی که در کسب و کار و زندگی شخصی خود شفافیت ایجاد کنید، مشکلات کمتری را نیز تجریه میکنید. نقش کوچ در کوچینگ ایجاد شفافیت در اهداف، آرزو ها، زندگی . کسب و کار است تا شما بتوانید راحت تر و درست تر تصمیم های خود را بگیرید.

ادامه مطلب

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

در این مطلب می خواهیم درباره خرید انواع تی شرت های با کیفیت از ایران دوکا با یکدیگر صحبت کنیم.

 

تیشرت های با کیفیت

چه چیزی باعث ایجاد یک پیراهن با کیفیت می شود؟

تی شرت های باکیفیت با 100% پنبه با کیفیت بالا شروع می شوند. این بدان معناست که هیچ خارش الیاف مصنوعی وجود ندارد، و پس از شستشوی تی شرت، چروکیده یا تغییر شکل نمی ‌یابد.

کیفیت تی شرت را چگونه توصیف می کنید؟

یک تی شرت با کیفیت باید از نظر زیبایی شناسی و همچنین کاربردی باشد. این بیشتر به نوع پارچه مورد استفاده بستگی دارد. پنبه یکی از بهترین پارچه ها برای تولید تی شرت به حساب می آید زیرا نرم و قابل تنفس است.

بهترین جنس ها برای دوختن تیشرت:

مواد مناسب برای ساخت تیشرتی که نه تنها پوشیدن آن راحت است، بلکه قابل شستشو است و طرح های چاپ شده را به خوبی نشان می دهد بسیار مهم است. پارچه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند که مطابق با نیازها و اهداف متفاوت هستند. برخی از مواد برای لباس های روزمره مناسب تر هستند در حالی که برخی دیگر برای لباس های کار مناسب هستند. برای چاپ روی صفحه، ارزش آن را دارد که قبل از انتخاب به نیازهای شخصی که پارچه را می پوشد فکر کنید.

پنبه

پنبه یک الیاف طبیعی است که معمولاً برای تیشرت‌ها استفاده می‌شود، زیرا بسیار نرم، مقرون به صرفه و قابل تنفس است، بنابراین برای لباس‌های غیررسمی مناسب است. انواع پنبه، از پنبه شانه ‌شده تا ارگانیک وجود دارد که بر احساس آن تأثیر می‌گذارد. با این حال، نقطه ضعف پنبه این است که می تواند پس از اولین شستشوی گرم جمع شود.

کتان

کتان از گیاه کتان تهیه می‌شود و بافت خشن ‌تری نسبت به پنبه دارد، بنابراین معمولاً برای تیشرت‌ها استفاده نمی‌شود، اما برای کت‌ ها یا لباس‌ های بیرونی سبک مناسب‌ تر است. به راحتی چروک می شود اما بسیار سبک وزن است و سریع خشک می شود.

پلی استر

این الیاف مصنوعی ساخته دست بشر در لباس های ورزشی محبوب است، زیرا قابلیت تنفس و خشک شدن سریع دارد، به علاوه هنگام شستن شکل خود را حفظ می کند. اگرچه به اندازه پنبه یا کتان راحت نیست، بنابراین برای لباس های ورزشی مناسب تر است.

لیکرا

لیکرا پارچه دیگری است که به دلیل کشش و انعطاف پذیری با لباس های ورزشی مرتبط است، بنابراین اغلب به پارچه های دیگر اضافه می شود تا کشش بیشتری داشته باشد و جابجایی آنها راحت تر شود.

ریون

ترکیبی از پنبه، درختان و گیاهان چوبی، ابریشم مصنوعی یک ماده مصنوعی است که اغلب به عنوان جایگزین ابریشم مقرون به صرفه‌تر استفاده می‌شود. این فوق‌العاده صاف و نرم است و برای لباس‌های ورزشی انتخابی عالی است زیرا سبک وزن است، اما به اندازه برخی پارچه‌های دیگر دوام ندارد و می‌تواند در اثر استفاده مکرر چروک شود.

ادامه مطلب

  • عارفه شتا
  • ۰
  • ۰

در این مطلب می خواهیم درباره یکی از نکات درباره دکوراسیون اتاق کوچک و همچنین نکته دکوراسیون داخلی خود را چگونه بهبود بدهیم بحث کنیم.

 

نکته ناب برای دکوراسیون اتاق کوچک

اگر اتاق کوچکی دارید آن را سفید رنگ نکنید تا بزرگتر به نظر برسد. در عوض، با معماری فضا همراه شوید و آن را با رنگی غنی و گرم رنگ آمیزی کنید تا صمیمی تر و دنج تر شود. اجازه دهید اتاق های بزرگ شما با نور گسترش یابد، در حالی که اتاق های کوچک شما باید با استفاده از رنگ های گرم دور شما بپیچند.

دکوراسیون برای تابلو و عکس

هنگام آویزان کردن عکس یا آثار هنری، مراقب باشید که آیا نور خورشید مستقیماً به آن برخورد می کند یا زیر منبع نور مستقیم دیگری قرار دارد یا نه. لذت بردن از هنر یا عکاسی بدون نور سخت است، اما نور غیرمستقیم برای یک آیتم قاب شده آسیب کمتری خواهد داشت. سعی کنید هنگام نمایش آثار هنری از نورافکن های داغ اجتناب کنید زیرا می توانند باعث محو شدن سریعتر و خراب شدن کلی یک قطعه خاص یا گرامی شوند.

اثاثیه و تزیینات گلدار خود به تنهایی سبک میباشد، اما گل ها و گیاهان تازه واقعاً می توانند به اتاق جان ببخشند. ارکیده های گلدانی را برای تقویت تم شرقی، شکوفه های رنگارنگ بهاری برای سبک روستایی یا شاخ و برگ سبز سرسبز برای اتاق استعماری نمایش دهید.

نکته دکوراسیون داخلی

تجهیز یک ایوان یا پاسیو سرپوشیده با اختلاط مبلمان و لوازم داخلی و خارجی راهی عالی برای ترکیب فضای داخلی و خارجی است. بعلاوه، به طرح تزئین اجازه می دهد تا به طور یکپارچه از فضاهای داخلی به فضای فصلی تر جریان یابد، بدون اینکه این دو مکان جدا به نظر برسند.

پارچه ها و روسری ها جلوه چشمگیری را به پرده ها می بخشند. قرار دادن یک تکه پارچه یا روسری روی پرده های ساده، همه رنگ های اتاق شما را به هم نزدیک می کند تا یک نقطه کانونی رمانتیک ایجاد کند. اگر حریم خصوصی مشکلی نیست، پارچه ها و روسری‌ها را می‌توان به تنهایی به میله یا از طریق یک دیوارکوب آویزان کرد تا ظاهری متمایز داشته باشد.

یک قفسه یا مجموعه ای از قفسه های گوشه ای به طرز شگفت انگیزی جذاب هستند و فرصتی برای نمایش وسایل کلکسیونی به روشی جدید و هیجان انگیز ارائه می دهند. به علاوه، آنها همچنین در خانه های جمع و جورتر با اتاق های کوچکتر به خوبی کار می کنند.

 

دکوراسیون داخلی

سبک و شکل میز ناهارخوری بر ظاهر اتاق تأثیر می گذارد. به عنوان یک قاعده کلی، بسیاری از طراحان خرید میزی را پیشنهاد می کنند که شکل اتاق شما را تقلید کند تا خطوط تمیزی که برای چشم ها جذاب باشد.

سبک و شکل میز ناهارخوری بر ظاهر اتاق تأثیر می گذارد. به عنوان یک قاعده کلی، بسیاری از طراحان خرید میزی را پیشنهاد می کنند که شکل اتاق شما را تقلید کند تا خطوط تمیزی که برای چشم ها جذاب باشد.

سقف رنگی می تواند اتاق را بسیار جالب تر کند. اگر دیوارها رنگ آمیزی شده باشند، اما سقف همچنان سفید باشد، به دلیل تضاد، چشم به سمت سقف سفید کشیده می شود. چرا تضاد را به رنگی غیرمنتظره تبدیل نکنید تا فضا را تکمیل کند و عنصر شگفتی ایجاد کند؟

ادامه مطلب

  • عارفه شتا