علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

موفقیت با کوچینگ

روزانه شما افرادی زیادی می بینید که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی یا آموزش موسیقی و … هستند اما چند نفر را سراغ دارید که برای مهارت های زندگی و فردی خود اقدامی کرده باشند؟

اگر اهمیت کوچینگ موفقیت به خوبی درک شود، شاهد مشکلاتی مانند طلاق، اعتیاد، افسردگی و… نخواهیم بود.

در عصر حاضر انسانها بیش از هر زمان دیگر به آموزش مهارت های فردی و اجتماعی برای کسب موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار نیازمند هستند.

در این مقاله اهمیت کوچینگ در رسیدن به موفقیت اشاره میکنیم.

در ذهن همه ی ما سوالات متعددی به صورت روزانه شکل میگیرد که پاسخی هم برای آنها نداریم:

چرا وضع مالی خوبی ندارم؟

چرا فقط مشکلات من زیاد است؟

چرا من این قدر تنهام؟

و بسیاری سوالات دیگر از این قبیل که تمامی این سوالات به نگرش ما در زندگی بازمیگردد، برای اینکه زندگی ما تغییر کند و بهتر شود باید نگرش خود را تغییر دهیم.

به این منظور ابتدا باید به جای سوالات منفی سوالات مثبت برای خود طراحی کنید. چه کاری انجام دهم که ثروتمند تر شوم.برای این که خوشبختی را بیشتر از قبل لمس کنم چه کاری باید انجام دهم؟

موفقیت با کوچینگ

برای این بیشتر نزد دیگران محبوب باشم چه کار کنم؟

پیشنهاد میکنم حتما این تکنیک را امتحان کنید و سوالات مثبت را جایگزین سوالات منفی کنید و نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

اصلاح عادت های نادرست و رسیدن به شناخت کافی از خود تنها با کمک کوچینگ امکان پذیر است. (کوچینگ فرآیندی است که فرد در آن می تواند به موفقیت در هر زمینه ای دست یابد)

کوچ با شناساندن نقاط قوت و ضعف افراد میتواند به عنوان یک راهنمای کامل برای آنها باشد.

کوچ چه نقشی در کوچینگ موفقیت دارد؟

1-تعیین اهداف و تمرکز بر روی آن:

یکی مهم ترین و بهترین شیوه های موفقیت تعیین اهداف است و تمرکز بر روی اهداف و دستیابی به آنها از تعیین این اهداف مهم تر است.کوچ میتواند شما را در رسیدن به این اهداف و متمرکز ماندن بر این اهداف همراهی کند.

2-حس مسئولیت پذیری:

عدم انجام برخی کارها یا کوتاهی و کم کاری در برخی کارها موجب شده است تا شما از اهداف خود دور شوید.کوچ تمامی این اقدامات از قبل طراحی شده افراد را بررسی و تحلیل میکند و تمامی اقداماتی که به درستی انجام داده اید یا اگر بی توجهی کرده اید را نیز مشخص میکند و در صورت نیاز در زمان مناسب آن تذکرات لازم را به شما میدهد.

3-ساده سازی اقدامات:

کوچ با یک مشاور فرق دارد. مشاور راهکارهای خود را ارائه می کند. این درحالی است که یک کوچ تلاش می کند تا با تفکر و خلاقیت خود شما، راه حل های ساذه تری و اقدامات مناسب تری را برای دستیابی به اهداف، جستجو کند.فردی که قصد دارد فعالیت خود را آغاز کند شما هستید پس در این مورد نقش بسزایی دارید.

4-ایجاد شفافیت:

ناکامی از همین عدم شفافیت ناشی می شود. شما باید در مورد ضعف ها، نقاط قوت، فرصت ها و یا تهدیدهای اطراف خود شناخت داشته باشید.شفافیت از شناخت با اهمیت تر است.به هر میزانی که در کسب و کار و زندگی شخصی خود شفافیت ایجاد کنید، مشکلات کمتری را نیز تجریه میکنید. نقش کوچ در کوچینگ ایجاد شفافیت در اهداف، آرزو ها، زندگی . کسب و کار است تا شما بتوانید راحت تر و درست تر تصمیم های خود را بگیرید.

ادامه مطلب

  • ۰۱/۰۱/۲۹
  • عارفه شتا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی