علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

کوچینگ خانواده

چقدر خودت را می‌شناسی؟

 

لایف کوچ‌ها می‌دانند هر خانواده مشکلات خاص خودشان را دارند. حقیقت آن است که زندگی در کنار یکدیگر کار ساده‌ای نیست. حتی اگر آن افراد برای ما باارزش باشند. مدیریت یک خانواده کار ساده‌ای نیست و بسیار زمان‌بر است که تمرین و صبوری لازم دارد. این که بتوان تمام اعضای خانواده را شاد نگه داشت هم آسان نسیت به خصوص زمانی که همگی زیر یک سقف زندگی می‌کنند. در جلسه‌های کوچینگ خانواده با استفاده از ابزار و تکنیک‌‌های مناسب کوچ سعی بر حل مشکلات خانواده می‌کند. با ایجاد درک متقابل بین اعضا و جایگزین کردن احساس راحتی و خوشحالی در شرایط سخت کنیم.

مفهوم کوچینگ خانواده چیست ؟

فرایند کوچینگ خانوانده مانند فرایندهای دیگر کوچینگ‌ها از مفاهیم بنیادی و اساسی برخوردار هستند. کمک و راهنمایی به افراد برای دستیابی به هدف‌هایی که میخواهند به آن برسند. زمانی که یک بیزینس کوچ برای بازسازی یک تیم کمک می‌کند یا مشاوره می‌دهد. کوچ خانواده هم سعی دارد مشکلات اعضا خانواده را حل کند. کمک می‌کند تا مشکل اصلی را بفهمید و با انجام تغییراتی برای حل آن الزامی است.

جلسه‌های کوچینگ خانواده به صورتی طراحی شده تا افراد در منطقی‌ترین حالت خود باقی بمانند. زمانی که اجازه می‌دهیم احساساتمان بر ما غلبه کنند، مکالمه عادی به مشاجره تبدیل می‌شود.

حضور کوچ در جلسه‌ها به افراد این اطمینان را می‌دهد که هر گونه مشاجره بین اعضا خانواده تا جای ممکن منظم و منصفانه به صورتی که هر شخص فرصتی برای بیان نظر خود داشته باشند.

 

مزایای جلسه‌های کوچینگ :

اگر به خانواده مانند یک سازمان نگاه کنیم، میفهمیم که رشد شخصی هر یک از اعضای خانواده باعث بهبود و تغییر شرایط خانواده می‌شود. برخی از این موارد عبارتند از

  • پیشرفت فردی هر یک از اعضای خانوادگی 
  • بهبود ارتباطات خانوادگی 
  • ایجاد ارتباطات قوی‌تر میان اعضا 
  • ایجاد تعامل 
  • بهبود روزمره

چگونه می‌توانیم کوچ خانواده شویم

قدم اول : در آغاز باید دوره آموزش کوچینگ معتبری را بگذرانید تا مهارت‌های اولیه کوچینگ را یاد بگیرید و برای تقویت این مهارت‌ها باید تمرین‌هایی را انجام دهید.

قدم دوم : به یک انجمن‌ کوچ والدین بپیوندید تا ار نکته‌ها و چالش‌هایی که دیگر کوچ‌های و والدین در ارتباط با این رشته کوچینگ به اشتراک گداشته‌اند استفاده کنید.

ادامه مطلب

  • ۰۰/۰۶/۱۹
  • عارفه شتا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی