علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

در پاسخ به سوال کدام کابینت بهتر است، کابینت ممبران، MDF یا های گلاس این مطلب را برای شما آماده کردیم اما ابتدا به معرفی ساخت کابینت ارزان می پردازیم.

 

در مطلب امروز ابتدا به معرفی دکوراسیون دیزاین (ساخت کابینت ارزان) و خدمات خود می پردازیم و سپس سوال کدام کابینت بهتر است، کابینت ممبران، MDF یا های گلاس را پاسخ می دهیم.

دکوراسیون دیزاین در زمینه ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی با گامی محکم و ذهنی خلاق وارد شد. این شرکت از شروع فعالیت خود، با طراحی تلفیقی مدرن و کلاسیک سعی در ایجاد فضای آرامش بخش برای همه مشتریان گام بر میدارد ، مجموعه دکوراسیون دیزاین در مدت سال های فعالیت خود توانسته است ، با نمونه پروژه های موفق در کاربری مسکونی، تجاری، فرهنگی و اداری و… حرفه و تسلط خود را به دیگران نمایش دهد. شما مشتریان عزیز می توانید با توجه به فضای کاربری و نیازهای خود، از تخصص و دانش مجموعه دکوراسیون دیزاین بهرمند شوید ، برای اطلاعات بیشتر و سفارش، از طریق راه های ارتباطی که در سایت درج شده با ما در تماس باشید.

” خانه خود را با دکوراسیون دیزاین ، دیزاین کنید “

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران که بسیاری آن را به نام کابینت وکیوم می‌شناسند یکی از مدل‌های بسیار زیبا از کابینت آشپزخانه است که چه در سبک مدرن و چه در سبک کلاسیک می‌توان در دکوراسیون داخلی آشپزخانه از آن استفاده کرد. علت اصلی این نام گذاری این است که در طراحی و ساخت این مدل کابینت از یک روکش مخصوص به نام ممبران استفاده شده است. روکش مخصوص ممبران یا همان وکیوم نوعی تکنولوژی پیشرفته است که در اثر فشرده سازی ذرات موجود و ایجاد خلا توسط تخلیه هوای موجود بین سطح اصلی و روکش، به شکل روکش بر روی سطح کابینت کشیده می‌شود. این روکش در عین زیبایی منحصر به فردی که دارد، موجب مقاومت و استحکام بیشتر کابینت نیز می‌شود.

علاوه بر این کابینت ممبران به علت کنده‌کاری و قاب‌های متنوعی که بر روی آن کار می‌شود، ظاهری بسیار لوکس و زیبا دارد از این رو برای افرادی که می‌خواهند دکوراسیون بسیار باشکوه و خاصی برای آشپزخانه خود انتخاب کنند، گزینه بسیار مناسبی است. جا دارد به یک نکته بسیار خوب نیز اشاره کنیم که طرح‌های برجسته به کار رفته بر روی کابینت وکیوم ممبران می‌تواند به سلیقه مشتری نیز انجام شود و این می‌تواند یک مزیت بسیار خوب برای افرادی که به دنبال یک مدل کابینت خاص هستند، است.

اگر در ذهنتان به دنبال تفاوتی بین کابینت ممبران و کابینت‌ های گلاس هستید می‌توانیم شما را در این مورد راهنمایی کنیم. تفاوت اصلی این دو مدل کابینت این است که کابینت های گلاس از درخشندگی بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند ظاهر پر جلوه‌ای به آشپزخانه ببخشد اما بر خلاف کابینت ممبران مقاومت بسیار کمی در برابر خش پذیری و یا برخورد اجسام نوک تیز دارد و علاوه بر این امکان لک پذیری کابینت های گلاس نسبت به کابینت ممبران بسیار زیاد است. البته ناگفته نماند که نوعی از کابینت ممبران وجود دارد که علاوه بر روکش وکیوم، روکش هایگلاس نیز بر روی سطح کابینت اجرا می‌شود تا کابینت‌های ممبران درخشش بیشتری پیدا کنن

و اما تفاوت اصلی میان کابینت ممبران و ام دی اف چیست؟

همانطور که می‌دانید کابینت ام دی اف نیز یکی دیگر از کابینت‌های محبوب است و شاید برای شما جالب باشد که بدانید کابینت‌های ام دی اف از ضایعات چوبی ساخته شده و تنوع طرح و رنگ در این مدل بسیار زیاد است. کابینت‌های ام دی اف در مقابل رطوبت هوا مقاومت بسیار بالایی دارد و این یک مزیت بسیار عالی برای جنس کابینت آشپزخانه است اما از طرفی شما می‌توانید تنوع بیشتری در طراحی‌های برجسته موجود روی کابینت ممبران مشاهده کنید مانند سر ستون‌های کلاسیک، کنده‌هایی به شکل گل و یا … اما در کابینت ام دی اف اثری از طرح‌های برجسته و متنوع وجود ندارد و تنها موردی که می‌توانید در میان کابینت‌های ام دی اف به صورت سلیقه‌ای انتخاب داشته باشید، رنگ چوب آن و مدل‌های بسیار ساده آن است.

معایب کابینت ممبران چیست؟

همیشه به این نکته توجه داشته باشید در کنار تمام مزایا و خوبی‌های وسایل، تکنولوژی و یا متریالی که به تازگی وارد بازار شده است، معایبی نیز وجود. از این رو کابینت ممبران نیز دارای معایب مختلفی نیز است:

یکی از معایب بسیار رایج در میان کابینت‌های ممبران، تعمیرات سخت، است. درست است که تنوع در میان مدل‌های کابینت ممبران زیاد است اما در صورت بروز هرگونه آسیبی برای یکی از کابینت‌های شما، امکان پیدا کردن کابینت با همان طرح و مدل قبلی بسیار سخت است و از طرفی اگر نیاز به تعمیر داشته باشید ممکن است با هزینه بسیار گرانی انجام شود.

از دیگر معایب کابینت ممبران می‌توان به حساسیت بالا به نور اشاره کرد.  متاسفانه در کنار مقاومت و استحکام بسیار بالا، روکش وکیوم در کابینت ممبران نسبت به گرمای شدید نور خورشید و یا شعله ممکن است آسیب ببیند.

و اما یکی دیگر از مواردی که می‌توان آن را جز معایب کابینت ممبران دانست، کاهش کیفیت کابینت ممبران در صورت استفاده از مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوب است. این بدان معنا است که اگر پوشش دهی وکیوم با استفاده از مواد اولیه بی کیفیت باشد هیچ گاه کابینت‌ها کیفیت خوبی نخواهد داشت.

البته ناگفته نماند که در کنار معایب گفته شده، وزن سبک کابینت وکیوم، استحکام و طول عمر بسیار بال، تنوع در رنگ و همچنین امکان اجرای طرح‌های سه بعدی و کنده کاری بر روی مدل کابینت ممبران را می‌توان به عنوان مزایای خوب این مدل کابینت دانست.

کابینت ممبرات خوبه یا ام دی اف و های گلاس؟!

همانطور که قبل‌تر به تفاوت‌های سه مدل کابینت ممبران، ام دی اف و های گلاس اشاره کردیم، حتما چیزهایی درباره این سه مدل دستگیر شما شده است. اما اینکه کدام کابینت می‌تواند برای آشپزخانه شما مناسب باشد یک اصل مهم است. به قول معروف آشپزخانه قلب خانه است در نتیجه دکوراسیون داخلی آن باید جز موارد بسیار مهم تلقی شود پس بهتر است بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در درجه اول سبک دکوراسیون آشپزخانه مهم‌ترین مورد به شمار می‌رود که شما بایستی حتما آن را مد نظر قرار دهید. اینکه سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما کلاسیک یا نئوکلاسیک و یا مدرن است مهم‌ترین اصل برای انتخاب نوع کابینت است. معمولا افرادی که به دنبال یک دیزان داخلی باشکوه و کلاسیک هستند، کابینت ممبران را انتخاب می‌کنند و از طرفی برای سبک‌های دکوراسیون داخلی مینیمال، مدرن و یا ترکیبی از سبک نئو کلاسیک و مدرن به سراغ کابینت‌های های گلاس می‌روند و در موارد بسیار ساده‌تر از کابینت ام دی اف استفاده می‌کنند. البته این نکته را نیز به خاطر بسپارید که بسیاری از معماران داخلی معتقد هستند کابینت ممبران می‌تواند آشپزخانه‌ای مدرن در پوسته کلاسیک نیز ایجاد کند در نتیجه برای سبک مدرن لوکس نیز می‌تواند مناسب باشد.

ادامه مطلب

  • ۰۰/۱۱/۱۸
  • عارفه شتا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی