علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

مزیت و معایب هایگلاس | های گلاس | هایگلاس | 44319911 – 021

های گلاس

ورق “های گلاس” متریال سازنده کابینت های هایگلاس هست. شکل های کابینت هایگلاس جزء شکل های کابینت مدرن به حساب میاد که این روز ها به خوبی طرفدار دارد. ولی تا الان به این فکر بودین که هایگلاس واقعا چیه؟ “های گلاس” چه ارتباطی با glass داره که در زبان انگلیسی به معنای شیشه است؟ درخشندگی هایگلاس به چه دلیلی هست؟

جواب تک تک این سوال ها رو در ادامه بهش میرسیم. هم چنین میخوایم در این مطالب اشاره ریزی به خوبی های و عیب های اون هم داشته باشیم. مزایایی که بیشتر مردم فکر میکنن در براقی اون خلاصه میشه و معایبی که بیشتریا از اون ها خبر ندارند. پس باهم دیگر بریم و اول ببینیم که ورق “هایگلاس” چیه و چه ویژگی هایی داره؟ بعد از اون به سایر نکته مربوط به ورق هم اشاره ای داشته باشیم.

ورق “هایگلاس” چیست؟

«های گلاس»  یک نوع ورق با مغزی ورق ام دی اف و با روکشی پلاستیکی از جنس پلکسی گلاس می باشد. معمولا ورق های های گلاس تنها از یک طرف با پلکسی گلاس پوشیده شده و سمت دیگر ورق با لایه های  ارزان تر پوشش داده می شه. این لایه حالتی شفاف، براق، و زیبا به ورق «های گلاس» میده. پس دلیل براق بودن کابینت های هایگلاس، به پوشش پلکسی گلاس روی ورق های گلاس برمی گردد. این اوراق به دلیل براق بودن، کاربرد زیادی در ساخت تجهیزات دکوراسیون داخلی از جمله کابینت، کمد دیواری، دکور و غیره پیدا کرده است.

 

ورق های گلاس در سمتی که لایه پلکسی گلاس داره ضد آب محسوب می شه. اما از سمت دیگه، مقاومت اون نسبت به آب بستگی به کیفیت روکش پشت ورق هایگلاس داره. پس بهتره برای ماندگاری کابینت و دکور، لایه پشت ورق هم از جنس مرغوبی مانند «ملامینه» پوشش داده بشه. ورق «های گلاس» دارای تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد است. مدل های خیلی زیبایی با این نوع از انواع ورق در کابینت سازی و دکوراسیون اجرا می‌شود و هزینه ی نسبتاً مناسبی دارد.

معنی هایگلاس

حالت شیشه‌ای «های گلاس» باعث شده است عموماً تصور بشه کلمه «گلاس» از لغت شیشه (Glass) در زبان انگلیسی اومده. در حالی که واقع این واژه، High Gloss به معنای براقیت زیاد (درخشندگی زیاد) است.

پیش از انتخاب جنس «هایگلاس» برای کابینت، کمد یا دکوراسیون بهتر است مزایا و معایب، نمونه‌ها و قیمت ورق هایگلاس رو به خوبی بدونید.

 

“مزیت ها و عیب ها ورق “هایگلاس

اوراق هایگلاس که سازنده کمد های دیواری، کمد های دیواری و دکور هستن، مزیت ها و عیب هایی دارند که اکثر این موارد، ناشناخته هستند. معمولا “هایگلاس” فقط به دلیل درخشندگی لایه ی روییش شناخته میشه در حالی که مزیت های متعددی داره. البته درخشندگی سطح ورق های هایگلاس هم میتونه شمشیر دوطرفه باشه. این براقی باعث زیبایی لایه ی بالا کابینت و یا کمد دیواری میشه ولی احتمال خش شدن و یا لکه افتادن سطح روهم بالا میبره.

 

خوب باهم ببینیم که مزایای کابینت هایگلاس دقیقا چیست و چه معایبی داره؟

“مزایای ورق “هایگلاس

مزیت های ورق “هایگلاس” رو میتوانیم در مورد های زیر خلاصه کنیم

 

-درخشندگی زیاد

 

این ویژگی ورق های هایگلاس، مطرح شده ترین خوبی اون هاست. بیشتر افرادی که هایگلاس رو انتخاب میکنن به دلیل همین ویژگی است. البته گفتم که براقیت زیاد و سطح صیقلی هایگلاس، ماننده یک شمشیر دوطرفه هست. از طرفی باعث زیبا تر شدن آشپزخانه میشه و از طرف دیگه باعث بیشتر شدن احتمال لکه شدن و خش افتادن سطح های کابینت و کمد میشه

-مقاومت بالاتر از ام دی اف در برابر رطوبت

ورق هایگلاس در برابر رطوبت مقاومت بیشتری نسبت به ام دی اف دارد. دلیل مقاومت بالاتر هایگلاس در مقایسه با ام دی اف، نوعی روکش این ورق هاست که از جنس پلی گلاس هست. این روکش ها در برابر آب آسیب خراب نمیشوند. ورق های هایگلاس هم تا زمانی که روکش روی ان ها خراب نشده، در برابر اب و رطوبت مقاوم هستن ولی اگر روکش اون ها آسیب ببینه، مانند ام دی اف مقابل رطوبت دچار خرابی میشن.

 

-طرح های مختلف و زیبایی بیشتر از ام دی اف

ورق های هایگلاس نسبت به ورق های ام دی اف دارای تنوع بیشتری در طرح هستند. این مزیت دست شما رو در انتخاب طرح روی ورق های کابینت و کمد منزلتون باز میذاره. مزیت مهمی که اکثر مواقع ازش غافل میشیم.

-دوام بسیار بالا

این خوبی هم بسیار با ضروری و با امنیته. دوام عالیه کابینت به این منظور ک شما میتونین مدت  زیادی اون رو مورد استفاده قرار بدین و مجبور نباشین در  زمان کوتاهی کابینت های خونتون رو تعویض یا تعمیر کنین. میتونم بگم این خوبیه کابینت هایگلاس از بقیه خوبی های اون هم مهم تر هسد. چرا که باعث صرفه جویی در قیمت پرداختی و زمان شما میشه.

عیب های ورق هایگلاس

در مورد معایب ورق هایگلاس، در این مطلب فقط یه اشاره کوچیکی میکنیم. چون در مطلب مربوط به معایب کابینت هایگلاس، به طور کامل در مورد معایب هایگلاس صحبت کردیم و راه حل مقابله با هر کدوم از این معایب روهم بهتون دادیم. این معایب شامل موارد زیر میشه:

-کامل ضد آب نیستند

 

درسته هست  که اوراق هایگلاس نسبت به ورقه های ام دی اف مقاومت بیشتری نسبت به رطوبت و آب دارد اما کاملا ضد آب نیست و درصورت خرابی روکش ورق، آب وارد مغزی اون شده و خراب میشه.

ادامه مطلب

  • ۰۰/۱۱/۱۸
  • عارفه شتا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی