علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوشش های نانو برای آجر نما

نمای ظاهری ساختمان به دلیل اینکه درمعرض عوامل جوی و بیرونی قرار دارند خیلی زود دچار رنگ پریدگی و فرسودگی می شوند و چهره ای ناخوشایند پیدا می می کنند. استفاده از پوشش های نانو برای آجر نما یکی از روش های بهینه و راحت برای جلوگیری از آسیب به ساختمان و حفظ ظاهر زیبای آن است.

نانو آجر نما دارای سطحی آبگریز بوده و فاقد خاصیت جذب است ولی منفذهایی برای تنفس در آن وجود دارد. بنابراین این پوشش به صورت نامرئی می تواند از سطوح مختلفی مثل کاشی‌های سقف، پوشش ‌های کف و یا دیوار، سنگ، بتن، آجر، سطوح سیمانی، سنگ قاب و مصالح رنگی در برابر جذب آب و آلودگی های مختلف محافظت کند.

نحوه تهیه پوشش های نانو برای آجر نما

برای تهیه پوشش های نانو برای آجر نما باید چندین مرحله به شرح زیر انجام شود.

مرحله یک :  سطح مورد نظر( کاشی، آجر یا سیمان)  باید به صورت کامل خشک و تمیز گردد.

مرحله دوم :  محلول آب گریز آجر و سیمان در آن قرار دارد را به خوبی تکان دهید.

مرحله سوم :  برای اینکه تمام سطح مدنظر به محلول آب گریز سیمان و آجر آغشته شود باید این محلول را اسپری کرد.

مرحله چهارم :  بعد از خشک شدن سطح، آجر، سیمان یا هر سطح دیگر خاصیت آب گریز پیدا می کند.

رنگ نانو چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

مزایای استفاده از پوشش های نانو برای آجرنما

استفاده از نانو آجر نما فواید بسیاری را برای ساختمان دارد و تا سال ها می تواند ظاهر شیک و تمیز ساختمان ها را حفظ کند. در اینجا برخی از مزایای استفاده از پوشش های نانو برای آجر نما را توضیح می دهیم.

  • حفاظت از نمای بیرونی ساختمان

مهم ترین وظیفه پوشش های نانو حفظ نمای ظاهری ساختمان در برابر عوامل جوی شامل تغییرات آب و هوا، گرد و خاک و آلودگی های محیطی و جلوگیری از رنگ پریدگی ساختمان به دلیل تابش مستقیم اشعه UV به نمای ساختمان است. از دیگر مزایای مواد نانو می توان به حفظ ساختمان در مقابل حوادث احتمالی مثل آتش سوزی و ضربه های ناشی از ساخت و سازهای مجاور  به نمای ساختمان اشاره کرد.

  • پوشش نانو برای مصالح ساختمانی مدرن و سنتی

این پوشش های نانو برای آجر نما قابل استفاده برای تمام مصالح سنتی و مدرن است؛ بنابراین برای محافظت از بافت های فرسوده قدیمی و تاریخی که جزء فرهنگ ایرانیان محسوب می شوند بسیار کاربردی خواهد بود. لایه نانو به کار رفته در کاشی ها و نماهای تاریخی مانع از نوشتن یادگاری توسط افراد بر روی بناها و حفظ رنگ کاشی می شود.

چنانچه ساختمان از بنیه محکمی برخوردار بوده ولی ظاهری قدیمی و رنگ پریده باشد می توان با استفاده از پوشش های نانو برای آجرنما مشکل را حل کرده و ظاهری زیبا، تمیز و چشم نواز به ساختمان بدهید.

نانو سیمان سفید و نانو بتن

  • افزایش طول عمر و دوام مصالح ساختمان

در حال حاضر برای طراحی و ایجاد نمای  جذاب برای ساختمان، متریال گران قیمت و لوکسی در بازار وجود دارد که می تواند تعمیر و جایگزین کردن آن در صورت خرابی هزینه زیادی را در بر داشته باشد. بنابراین برای افزایش طول عم رمفید مصالح ساختمانی و محافظت ان از آسیب و ضربه های احتمالی می توان از پوشش نانو برای آجرنما استفاده کرد.

به کارگیری متریال با کیفیت در کنار مواد نانو برای نمای خارجی و داخلی ساختمان می تواند تا سال ها ظاهر ساختمان را به صورت زیبا و همانند روز اول ساخت نگه دارد.

  • تمیز نگه داشتن سطوح

معمولا در نماهای خارجی ساختمان از سنگ مرمر سفید استفاده می شود که با گذشت زمان و اثر عوامل محیطی می تواند تیره شود و نمای ناخوشایندی برای ساختمان به وجود آورد. البته بعد از تمیز کردن سنگ ها، زیبایی اولیه خود را بدست می آورند ولی دوباره در مدت کوتاهی نیاز به تمیزکاری دارند که این کار سبب فرسودگی سنگ نما می شود.

استفاده از پوشش های نانو برای آجرنما می تواند نیاز به شستشو در بازه زمانی کوتاه را برطرف کند و پوششی در برابر لکه ها و تجمع آلودگی ها بر روی سنگ نما ایجاد نماید.

خرید نانو برای سنگ

  • مانعی در برابر عوامل فرساینده طبیعی

شرایط و عوامل جوی شامل نور مستقیم آفتاب، گرد و غبار، باران های اسیدی و آلودگی های صنعتی همگی از عوامل فرساینده سنگ نمای ساختمان ها به خصوص در شهرهای بزرگ هستند.

در مقابل این عوامل طبیعی و صنعتی ساختمان ها مقاومت کمی دارند و خیلی زود نمای ظاهری خود را از دست می دهند و نیاز به تعمیر و ترمیم پیدا می کنند. مواد نانو لایه ای مقاوم در برابر جذاب این عوامل بر روی سطح ایجاد می کند و از فرسایش آن ها جلوگیری می کند.

 

  • مانع نفوذ رطوبت و رشد کپک و قارچ

رطوبت ناشی از بارش ها در فصل پاییز و زمستان از عوامل محیطی بسیار مهم در فرسودگی و خرابی نمای ساختمان ها است؛ زیرا در برخی از مناطق بارش زیاد بوده و ممکن است برای مدتی طولانی ساختمان خشک نشود.

در این صورت بستری برای رشد قارچ ها و کپک ها فراهم می شود همچنین بعد از خشک شدن ممکن است نمای ساختمان شوره بزند؛ بنابراین این دو عامل باعث پوسیدگی نما شده و ظاهر بدی را به ساختمان می دهد.

به کارگیری پوشش های نانو برای آجرنما از راهکارهای مهم برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به نمای ساختمان و خرابی آن است. بنابراین این مواد نانو از شوره زدن نما و رشد کپک ها و قارچ ها جلوگیری کرده و مانع از تغییر ظاهری نمای ساختمان می شوند.

ادامه مطلب

  • ۰۰/۱۲/۰۳
  • عارفه شتا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی