علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

گچ نانو

ضدآب کننده ها از محصولات مدرن حاصل از فناوری نانو هستند که برای ضد آب کنندگی سطوح مختلفی مثل گچ، مصالح ساختمانی مختلف و ام دی اف به کار می روند. پوشش نانو ضد آب کننده به خوبی در آب قابل حل بوده و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

 

فناوری نانو برای گچ می تواند تا عمق چند میلی متر به درون سطوح گچی با بتون نفوذ کند و یک لایه ضد آب یکپارچه و غیرقابل نفوذ در برابر رطوبت و نشتی ایجاد نماید. استفاده از گچ نانو علاوه بر ایجاد گچ ضد آب می تواند به سطوح نما قابلیت تنفس نیز بدهد. در این صورت از نفوذ آب به درون نما و سازه جلوگیری می شود ولی بخار آب می تواند از نما خارج گردد. در این مقاله شما را با ویژگی ها و روش اجرای گچ نانو آشنا می کنیم.

رنگ نانو برای نمای سیمان

ویژگی های پوشش نانو برای گچ

این پوشش های ضد آب به خصوص استفاده از آن ها برای نماهایی که از جنس گچ هستند بسیار اهمیت دارد. گچ ضد آب به دلیل داشتن خواص و ویژگی های منحصر بفرد می تواند مزایای فراوانی را برای نما داشته باشد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های گچ نانو اشاره می کنیم.

 

  • نفوذ گچ نانو به داخل منافذ نما بدون گرفتگی و حفظ فرآیند تنفس و خارج شدن بخار آب
  • خاصیت ضد آب، ضد رطوبت و مویینگی در گچ نما
  • نانو برای گچ بی رنگ بوده و بعد از خشک شدن روی نما تغییر رنگ ایجاد نمی کند.
  • گچ نانو غیر سمی بوده و در آب قابل حل است.
  • کاهش مصرف آب برای تولید بلوک های گچی

اهمیت استفاده از گچ نانو در مصالح ساختمانی

در حال حاضر برای انواع سطوح با جنس های متفاوت مثل سیمان و بتن، گچ و حتی سطوح رنگ و روغن شده، آینه، فلز، آجر، سنگ، کاشی و سرامیک، ام دی اف، چوب، نئوپان و شیشه ضد آب کننده های گوناگونی تولید می شود. این پوشش های ضد آب نانو سبب افزایش طول عمر این سطوح در طول شستشوی های مکرر در طی سالیان طولانی می شود که یک مزیت اقتصادی به حساب می آید.

نانو برای گچ از آن جهت اهمیت دارد که از این مصالح ساختمانی در مکان های مختلفی شامل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه که با آب در تماس اند بسیار استفاده شده است. گچ در برابر رطوبت و آب مقاومت ضعیفی دارد و در صورت نفوذ آب با آن از لحاظ ظاهری تغییر می کند؛ بنابراین استفاده از گچ ضد آب می تواند این مشکل را تا حد بسیار زیادی بر طرف نماید.

ادامه مطلب

  • ۰۱/۰۲/۰۴
  • عارفه شتا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی