علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

 

 

 

در این مطلب می خواهیم درباره پوشاک بیمارستانی صحبت کنیم.

پوشاک جراحی و سایر لباس‌ها (ماسک، کفش، دستکش) دو هدف را دنبال می‌کنند:

1. محافظت از بیماران در برابر میکروارگانیسم‌های حمل شده توسط تیم جراحی یا خود بیماران، و 2. محافظت از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی از تماس با میکروارگانیسم‌های عفونی که توسط بیمار نگهداری می‌شود.

پاتوژن‌های منتقل شده از طریق خون، مایعات بدن و سلول‌های پوست می‌توانند باعث عفونت‌های خطرناکی مانند ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)، ویروس‌های هپاتیت B و C (HBV و HCV) و ویروس ابولا شوند. عفونت‌های محل جراحی (SSI) شایع‌ترین نوع عفونت هستند. عفونت مرتبط با مراقبت های بهداشتی 2 و هزینه ای بین 11000 تا 35000 دلار برای هر حادثه دارد که به طور کلی سالانه 3 تا 10 میلیارد دلار برای صنعت هزینه دارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده لباس های جراحی را به عنوان وسایل پزشکی کلاس II تنظیم می کند و از سال 2004 استاندارد ساخت اجماع را به رسمیت شناخته است.

استانداردهای AAMI یک سیستم طبقه‌بندی را ایجاد می‌کنند که لباس‌های محافظ را بر اساس عملکرد سد مایع آن اندازه‌گیری می‌کند.6 AAMI از طیف وسیعی از عوامل برای ایجاد اثربخشی مانع استفاده می‌کند، از جمله مقاومت مواد در برابر آب، و نفوذ خون و کارایی در مناطق بحرانی (از جمله جلوی لباس‌ها). سینه، آستین و درز آستین). AAMI حفاظت مانع را در مقیاسی از سطح 1 (کمترین محافظ) تا سطح 4 (محافظ ترین) رتبه بندی می کند، که یک نقطه شروع قابل درک برای ارزیابی حفاظت مورد نیاز ارائه می دهد. برای مثال، کولکتومی به دلیل طول عمل و قرار گرفتن در معرض مایعات درگیر احتمالاً به محافظت سطح 4 AAMI نیاز دارد.

 

ادامه ی مطلب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی