علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

 

 

گزارشاتی از مایکروسافت نشان می دهد که آنها به دنبال راه های جدیدی برای افزایش امنیت ترافیک اینترنتی شان هستند که مانع دسترسی سازمان امنیت ملی آمریکا به اطلاعاتشان شود. بر اساس گزارشی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، مدیران اجرایی این شرکت، در هفته جاری بحث های بسیاری در خصوص افزایش سطح امنیت تا حد ممکن داشته اند و اجرای تصمیمات به زودی به ثمر می نشیند.

دلیل این کار مایکروسافت به اطلاعات منتشر شده توسط اسنودن در هفته های پیش برمی گردد که نشان داده NSA مشغول جمع آوری اطلاعات کاربران از شرکت های بزرگ دنیا (مانند گوگل و یاهو) بوده است. ظاهراً سازمان امنیت ملی آمریکا اهمیتی به اجازه این شرکت های بزرگ نمیداده و به طور مستقیم نیز برای استخراج و نگهداری اطلاعات کاربران اقدام می کرده. البته احتمالاً هنوز هم مشغول انجام این کار است. هر چند که گوگل از چند هفته پیش کار بر روی روش های جدید رمزنگاری اش را شروع کرده است.

مورد مهمتر اما برای مایکروسافت، بیرون آمدن دو سند جدید است که نشان می دهد علاوه بر شرکت های مزبور، به سرویس های هات میل و لایو مسنجر ویندوز نیز اشاره شده که تحت نظر بوده اند. ضمن اینکه در یک ایمیلِ فاش شده، مشخص شده که NSA سرویسMicrosoft Passport را نیز مورد هدف خود قرار داده است.

 

ادامه ی مطلب

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی