علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

در این مقاله به 10 نوع مختلف سرور در شبکه اشاره خواهیم کرد:

مقدمه

سرورها دستگاه هایی هستند که به عنوان سیستم های پردازش داده در بخش عمومی و خصوصی کار می کنند. چنانچه بخواهید در یک شرکت فناوری اطلاعات یا هر شرکت دیگری مرتبط با فناوری های دیجیتال کار کنید، باید دانش کافی در مورد سرورها داشته باشید. در این مقاله به بررسی سرورها و انواع آنها می پردازم. بنابراین، اگر شما نیز به دنبال همین اطلاعات هستید، این پست را تا انتها بخوانید.

سرور شبکه چیست؟

سرورها دستگاه هایی هستند که برای ذخیره و پردازش داده های شرکت ها، افراد و سایر کاربران استفاده می شوند. سرورها می توانند به صورت سخت افزاری یا مجازی وجود داشته باشند و به استخراج داده ها و یا داده های استخراج شده را در واحد ذخیره سازی خود ذخیره کنند. می توان آن را به عنوان دستگاه رایانه ای توضیح داد که داده ها، منابع، خدمات و هر برنامه ای را در رایانه دیگر به اشتراک می گذارند و نگه می دارند. این دستگاه ها می توانند از هر نوع باشند. همه آنها به ذخیره داده ها و به اشتراک گذاشتن آنها هنگام دریافت دستور مورد نیاز ، احتیاج دارند. سرورها می توانند از نظر اندازه کوچک باشند و همچنین می توانند به عنوان یک پایگاه داده گسترده رشد کنند. امروزه، تعداد زیادی سرور مبتنی بر فضای ابری یا مجازی وجود دارد که مقدار قابل توجهی فضای ذخیره سازی را ارائه می دهند.

همچنین بخوانید: شبکه چیست؟

 

10 نوع مختلف سرور

انواع سرورهای زیادی وجود دارد که باید بشناسید. برخی از انواع مهم سرورها در زیر ذکر شده است.

 

1 . وب سرور

وب سرور ، سرور منبع باز است و به WWW یا شبکه جهانی وب دسترسی دارد. بنابراین ، برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز موجود در حوزه عمومی توسط ابزار دامنه عمومی ، این سرورها به کامپیوترها، حتی آنهایی که شما استفاده می کنید، متصل هستند. هدف اصلی آن خدمت به کاربر ایده آل با ارائه محتوای مبتنی بر وب است. این اطلاعات با کمک یک کد HTTP دوباره جمع آوری شده و به مرورگر کاربر ارسال می شود. وب سرور نوع استاندارد سرور است و اکثر مردم از قبل در مورد آن می دانند.

 

2. سرور برنامه

به سرورهای برنامه میان افزار نیز می گویند. این سرورها مشتری را با استفاده از مدل مجازی به هر ابزار یا نرم افزاری متصل می کنند. با کمک این سرور، کلاینت می تواند به دانلود ابزار برنامه در دستگاه رایانه خود دسترسی پیدا کند. این سرورها همچنین دارای پایگاه داده وسیعی هستند. بنابراین، آنها می توانند بسیاری از مشتریان را در یک زمان مدیریت کنند و آنها را به انواع سرورهای ایده آل برای مشاغل تبدیل می کند.

 

3 . Mail Server

سرور ایمیل تنها مسئول ذخیره و به اشتراک گذاری ایمیل ها برای مشتریان با کمک یک پلت فرم ارائه دهنده خدمات ایمیل است. این سرورها یک به روز رسانی به موقع در مورد ایمیل ها ارائه می دهند. هر زمان که مشتری یا فردی ایمیلی در نرم افزار دریافت می کند، بلافاصله به آنها اطلاع می دهد. بنابراین ، کاربر نیازی به استفاده از سیستم دیگری برای دریافت به‌روزرسانی در دستگاه خود ندارد.

4 . سرور پایگاه داده

سرورهای پایگاه داده با مجموعه بزرگی از داده ها و فضای ذخیره سازی عظیم سروکار دارند. این سرورها پلتفرم های زیادی را مدیریت می کنند و این داده ها را به شکل قابل توجهی سازماندهی می کنند تا نیاز مورد نیاز را برآورده کنند. سرور پایگاه داده همچنین می تواند به طور مستقل اجرا شود، مانند  MySQL، Microsoft SQL، Oracle Database و SQL.

ادامه مطلب

  • ۰۱/۰۴/۰۵
  • عارفه شتا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی