علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

 

کوچینگ توسعه فردی چیست؟ | محمدرضا علیا

یک کوچ توسعه فردی، مانند یک مربی زندگی، با شما در تمام زمینه های زندگی شما کار می کند. مربیان توسعه فردی که در کمک به افراد برای دستیابی به اهداف خاص و غلبه بر موانع رشد شخصی تخصص دارند. اهداف ممکن است به هر زمینه ای از پیشرفت شخصی، از جمله روابط، تجارت، امور مالی یا سلامت و تندرستی مرتبط باشند.

برای ارتباط با یک کوچ توسعه فردی می توانید با شماره 09353633423در واتساپ در ارتباط باشید.یا از طریق این لینک اقدام فرمایید.

مشتریان کوچینگ توسعه فردی به دنبال بهبود خود در یک یا چند روش هستند.

هدف از کوچینگ توسعه فردی بهبود خودآگاهی، ایجاد هویت توانمند، آزادسازی پتانسیل، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود وضعیت اجتماعی، افزایش پتانسیل درآمد و تسهیل دستیابی به اهداف و آرزوهای شخصی است. یک کوچ شما را به ابزارهایی که برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید مجهز می کند.

چه عواملی در کوچینگ موثر است؟

کوچینگ توسعه فردی طیف گسترده ای از زمینه ها را پوشش می دهد، از شناسایی راه هایی برای افزایش شادی، عشق، ثروت و لذت کلی از زندگی. مشتریان قبلاً این چیزها را در داخل خود دارند. این وظیفه کوچ توسعه فردی است که به مشتری کمک کند تا از آنها آگاه شود.

یک مربی با کمک به شما در ارزیابی اینکه در کجا هستید و زندگی شما در حال حاضر چگونه است شروع می کند. مربیان از تکنیک های مختلفی برای ارزیابی وضعیت فعلی شما استفاده می کنند. سوالات قدرتمند، گوش دادن توانمند، آموزش و راه‌های دیگر که به شما کمک می‌کند بفهمید اکنون کجا هستید.

همه اینها به شما کمک می کند تا بفهمید کجا می خواهید باشید و چگونه می توانید خود را به آنجا برسانید. شما دقیقاً تصمیم می گیرید که چه اهدافی به بهترین وجه به شما اجازه می دهد تا خود را به جایی که می خواهید هدایت کنید و سپس می توانید با مربی خود یک استراتژی تعیین هدف ایجاد کنید. شما اهداف خود را تعیین می کنید و بهترین اقدامات را برای رسیدن به آن اهداف تعیین می کنید.

در هر زمینه ای که نیاز به کمک داشته باشید، یک مربی می تواند در بسیاری از مسائل شخصی مانند:

ارتباطات شخصی

عشق به خود

کشف خود واقعی خود

ذهنیت مثبت

تعیین هدف

افزایش درآمد

افزایش شادی و اشتیاق

افزایش اعتماد به نفس

کاهش استرس و اضطراب

خودانگیختگی

چرا کوچینگ شخصی و حرفه ای اینقدر تقاضا دارد؟

در بحبوحه تغییر و توسعه مداوم، افراد به ندرت گیر می‌افتند، زیرا آنها اطلاعات کلیدی یا روش دقیقی از یک دوره یا کتاب ندارند. در عوض، آنها اغلب در نحوه تفکر و احساس خود در مورد خود یا موقعیت های خود در زندگی و کار گیر می کنند. مردم اخیراً خیلی درگیر هستند.

بیایید به برخی از دلایل اصلی بپردازیم:

انفجار در استفاده از ارتباطات راه دور جهانی، بازارهای جدیدی را در سراسر جهان گشوده است و این امر به طور چشمگیری رقابت بین مشاغل را افزایش داده است.

در نتیجه، برای کار مؤثر، سازمان‌ها و کارکنان باید به طور مداوم باز باشند و با بازخورد بازارها و محیط‌های دیگر سازگار باشند. (به این یادگیری مستمر می گویند.)

نتایج این تغییر سریع شامل چالش ها و مشکلات بسیار پیچیده تری در زندگی و کار ما می شود.

روش‌های سنتی برای رسیدگی به این چالش‌ها و مشکلات آنطور که لازم است کار نمی‌کنند.

برای مثال، سبک سنتی رهبری از بالا به پایین با باز ماندن برای بازخورد و یادگیری سازگار نیست.

مشکلات پیچیده را نمی توان توسط کارشناسان و متخصصان که پیروان را از طریق رویکردهای بسیار تحلیلی و منطقی هدایت می کنند، حل کرد.

در نتیجه، کسب‌وکارها خواستار این هستند که خدمات آموزشی و توسعه در کمک به مردم برای “یادگیری نحوه یادگیری” (یادگیری مستمر) و اعمال آن یادگیری در محل کار بسیار مؤثرتر باشد.

همه این مسائل در همان زمان رخ می دهند که بسیاری از ما به دنبال معنای بیشتری در زندگی خود هستیم، بنابراین مردم به کوچ توسعه فردی روی می آورند.

مزایای اصلی کوچینگ

کوچینگ تقریباً در هر شرایطی می تواند برای هر کسی مفید باشد. مزایایی که مشتری از تجربیات کوچینگ خود به دست می آورد، بسیار به آنچه که در کوچینگ خود بر روی آن کار می کند بستگی دارد. با این حال، برخی از مزایای اصلی وجود دارد که مشتریان بدون توجه به اهدافی که انتخاب می کنند، می توانند به آنها دست یابند. صرف نظر از اهداف مشتریان، کوچینگ می تواند به مشتریان کمک کند تا:

با کمک به آنها برای انجام اقدامات مداوم در مورد اهداف فعلی و دنیای واقعی و به اشتراک گذاشتن بازخورد با دیگران در طول مسیر، به طور مؤثرتر بیاموزید (این واقعاً راهی است که بزرگسالان بهترین روش را یاد می گیرند).

مشکلات پیچیده را با کمک به مشتریان در تفسیر مجدد، یا قالب بندی مجدد مشکلات خود و همچنین ادامه اقدامات در جهت حل مشکلات خود حل کنید.

با کمک به آنها برای مشارکت صمیمانه تر و واقع بینانه تر در اینجا و اکنون، معنای بیشتری پیدا کنید، در نتیجه به آنها کمک کنید تا زندگی معتبرتری داشته باشند.

روش‌های معمول و ابزارهای مربیگری

ادامه مطلب

  • ۰۱/۰۵/۱۹
  • عارفه شتا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی