علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

علیا کوچ

دانستنی ها و مقالات کوچینگ و توسعه فردی

  • ۰
  • ۰

کدام لنز برای دوربین مداربسته خوب است؟

حتی کوچکترین جزء در سیستم نظارت تصویری نقش مهمی در به دست آوردن یک فیلم با کیفیت بالا دارد. هیچ دوربینی نمی تواند بدون لنز کار کند و انتخاب آن مستقیماً بر روی تصویر تمام شده تأثیر می گذارد. یک لنز خوب حتی با ارزان‌ترین دوربین فیلم‌برداری به شما این امکان را می‌دهد عکس جالبی بگیرید. در عین حال، اگر لنز های بی کیفیت را روی آن قرار دهید، حتی گران ترین تجهیزات نیز اتلاف پول خواهند بود. بیایید ببینیم هنگام خرید لنز دوربین مداربسته به چه نکاتی باید توجه کنید.

نوع لنز

لنزهای مدرن به 3 نوع اصلی تقسیم می شوند

در زیر با ویژگی های آنها آشنا می شویم :

  • مونوفوکال :

به عبارت دیگر، آنها را ثابت نیز می نامند. این به این دلیل است که فاصله کانونی ثابت است و نمی توان آن را تغییر داد، مثلاً 3.6 میلی متر، 12 میلی متر و غیره. نصب آنها آسان و نسبتاً ارزان است، اما در این حالت نمی توانید روی یک شی تمرکز کنید یا زاویه دید را تغییر دهید. دوربین فیلمبرداری مجهز به چنین لنزی برای نصب در گوشه و پوشش مساحت 10 در 10 متر عالی است.

  • Verifocal :

آنها به شما اجازه می دهند معیارهایی مانند فاصله کانونی و زاویه دید را تنظیم کنید. مطلب دیگر این است که این در محدوده ای از مقادیر اتفاق می افتد، به عنوان مثال 3.6 میلی متر – 8 میلی متر. البته، آنها در حال حاضر با تطبیق پذیری زیاد مشخص می شوند، اما همچنین گران تر از تک کانونی ها هستند. برای انجام تنظیمات، باید فوکوس دستی را انجام دهید.

  • لنزهای زوم :

همه کاره ترین دستگاه ها هستند. به شما امکان می دهد زاویه دید را تنظیم کنید و همچنین ناحیه انتخاب شده شی را مقیاس بندی کنید. آنها به ویژه در مورد دوربین های PTZ مورد تقاضا هستند، زیرا بسیاری از پارامترها را می توان از راه دور با استفاده از کنترل پنل تغییر داد. از نظر هزینه، جزو گرانترین لنزها هستند.

 

ادامه ی مطلب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی